Menü/Menu
Naptár/Calendar
«  December 2017  »
HKSzeCsPSzoV
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Chat

A Stormregion-sztori(Forrás:http://csakegypohar.blogspot.hu/2009/03/pc-guru-kapter-van.html#comment-form)

S.W.I.N.E., Panzers, Phase one és Phase two – ki ne emlékezne ezekre a kultikus nevekre, amelyeket annak idején a magyar játékpiac legmeghatározóbb címei közé sorolhattunk. talán nem is volt akkoriban olyan második világháborús játék, amely kis hazánkban és világszerte egyaránt oly sikert aratott volna, mint a Panzers.

Állj! Mi ? Phase Two ? Miféle kultikus név ? A játék csőd volt, amíg nem felezték a vételárát. Felezés után tudott csak tarolni és a top10-be kerülni spanyolban és olaszban, 2005 karácsonyán. (Július 25-én jelent meg (Hazánkban augusztus 15-én), novemberben már közel fél áron lehetett kapni. Ráadásul a fórumos szereplése is közel nulla, minden külföldi és magyar fórumon max 10 emberke beszélgetett olykor erről a kultikus (kac-kac) izéről.)
Ha emlékezetem nem csal, épp egy pcguru-s csinált a PP2-nek egy fanoldalt (az a személy, aki szerkesztette a nyomtatott lapban is a pp-fan részt), amivel aztán érdektelenség miatt felhagyott (a szerkesztő írta, hogy ez okból kifolyólag lép olajra).

Egy magyar cég tündöklése és bukása

A Stormregion sikercsillaga szinte ott ragyogott a csúcson, miért történhetett mégis, hogy ez a rendkívül ígéretes magyar játékfejlesztő cég végül oly szomorú véget ért? Hiszen míg pont egy évvel ezelőtt még a Cold War leendő sikeréről készítettünk velük interjút, addig mostanra a cég tönkrement, tagjai szétszéledtek, tervezési fázisban lévő projektjeiket leállították. Interjúkon, beszélgetéseken keresztül jártunk utána, vajon mitől válhatott oly sikeressé ez a kis magyar cég, illetve milyen okok vezettek mégis a közelmúlt bukásához…

Fogadni mernék rá, hogy nem írjátok le... és hazudni fogtok.

Disznók és nyulak?
Ti most vicceltek, ugye?


Bár szerintem sokan a legmeghatározóbb címként a Stormregionnál mindig is a Panzerst emlegettük, mégsem ez volt az „első fecske”, hanem a S.W.I.N.E., amely disznók és nyulak harcáról szólt. A humoros stratégiai játék ugyan alapelemeiben nem rázta meg az RTSek világát, de a kacagtató játékötlet miatt mégis sokan megszerették. Érdekesség, hogy a S.W.I.N.E. tulajdonképpen nem is „tősgyökeres” Stormregion játék, ugyanis még a Channel 42 nevű cég kezdte el fejleszteni.

Azt se tudtuk, hogy létezik olyan cég, hogy Channel42, mikor elkezdtük fejleszteni a SWINE-t (Trail), a fejlesztés kezdete után 3 (azaz három) évvel találkoztunk velük először.

A tulajdonosok azonban ugyanazok voltak, akik a Stormot 2001-ben megalapították (a hazugság bűn ! - Mr. Water) , úgyhogy olyan hatalmas változásról azért nem beszélhetünk. (köhöm-köhöm - Mr. Water) A játék alapötlete az egyik fejlesztő, Bánky-Horváth Attila agyából pattant ki, aki nagy rajongója volt Orwell Állatfarm című regényének. (Az első igazságmorzsa. - Mr. Water)
A S.W.I.N.E. tényleg szórakoztatóra sikeredett, a stormosok azonban éreztették, hogy annyira nem volt átütő siker, mint ahogy azt most utólag gondolnánk. (Mégis többszázan játszanak vele gamespy-on 7 évvel a megjelenés után. Tavaly nyáron én is fenn voltam. - Mr. Water) A fejlesztők nem is erre bazíroztak: szerintük a S.W.I.N.E. szerepe leginkább az volt, hogy a Stormregion számára megnyissa a korábban zárt kapukat a kiadók felé. (Köhöm-köhöm. - Mr Water) A S.W.I.N.E. mindvégig rétegjáték maradt – két okból is. Egyrészt a mi közép-kelet európai humorunk nyugaton annyira nem emészthető, másrészt nagyjából ekkoriban ment tönkre az eredeti kiadó, a Fishtank. Bár a játék ugyan megjelent a Fishtank égisze alatt, de a széthullás alatt álló cég már nem tudott a marketingre figyelni. Meglepő módon Franciaországban viszont sikeres volt a játék, a csigazabálók ugyanis – a németekkel ellentétben
– értékelték a S.W.I.N.E. humorát… (Forrás ? - Mr. Water) Talán ebben az is szerepet játszott, hogy a ravasz nyuszikkal szívesen azonosultak a francia játékosok, míg a németek annyira már nem rajongtak a disznókkal való „hasonlatossághoz” pedig a sztori kicsit ezt sugallta. (Szeretnéd ? - Mr. Water) Mindenesetre a legfontosabb ténynek azt tekintette a cég, hogy elkészült egy igen jól kidolgozott, befejezett termék, amellyel a kiadók előtt már lehetett „villogni”.

Panzers Über Alles

Ha elmondhatjuk, hogy a S.W.I.N.E. inkább a franciák szívét nyerte meg (Már kérdeztem: forrás ? - Mr. Water), akkor azt is gyorsan hozzá kell tennünk, hogy a II. világháborús téma viszont a németek fantáziáját indította be, hiszen ebben az országban mindig is nagy múltja volt a nagy világégést feldolgozó stratégiai játékoknak. A Stormregion ebben az időszakban két játékot fejlesztett azon az alapon, hogy amelyiket hamarabb el tudják adni egy kiadónak, azt fejezik be. A nyerő kártya a Panzers volt – méghozzá a CDV kiadó kezében. A másik játék egyébként a római korszakot dolgozta volna fel Gladius címmel (Rome: Total War stílusban), de mivel a másik projekt előbb elkelt, így nem folytatták a fejlesztését. Bizonyos vélemények szerint a Panzers sikerét – amellett, hogy tényleg jól sikerült és élvezetes játék – sokban köszönheti annak, hogy a CDV „dupla vagy semmi” alapon iszonyatos pénzeket ölt belé, a német cég ugyanis akkoriban anyagi nehézségekkel küzdött és úgy döntött, mindent belead ebbe a játékba (főleg marketing, például tévéreklámok téren), csak hozza be a megfelelő bevételt…

Ugye mi rossz barátok vagyunk?

Be is hozta. A gond csak az volt, hogy a Stormregion akkori tulajdonosai között komoly ellentétek alakultak ki. Egyik részük úgy gondolta, hogy a Stormregionnak kisebb, jól működő baráti társaságként kellene továbbra is működnie és úgy koncentrálnia a további projektekre, a többiek – akik inkább üzleti megközelítéssel álltak a kérdéshez – viszont úgy képzelték el, hogy egy erős, nagy, profi céget kell építeni komoly csapattal, sokféle, egyszerre futó fejlesztéssel és aztán eladni az egészet.

Na ne ! Mint írtam már, hazudni bűn. (Nem én találtam ki.)
Semmi de semmi ilyesmiről nem volt szó. Tudomásom szerint arról volt szó, hogy a cég feje átvágta a Stormregion tényleges vezetését, azokat, akik a cégvezetővel és projektmenedzserrel szemben a fejlesztés alatt rendesen bejártak dolgozni, vezették a céget és menedzselték a projektet azok helyett, akik ilyen néven futottak a cégnél. Átvágta és becsapta őket, évről-évre soványodott, sorvadt az ígérethalmaz. 2002-ben én is fültanúja voltam egy ígéretömlengésnek, amit a cégvezető rendezett, nekem irreális volt, hazugságnak gondoltam, és akkor sejtettem, hogy vége lesz hamarosan a történetnek. 2004 tavaszán vége is lett, új történet kezdődött, a szakmai, gazdasági csőd története.

Az ellentétek túlságosan is felerősödtek. Emiatt az a szerencsétlen helyzet állt elő, hogy a tulajdonosok egy része (Pontosabban a 6 tulajdonosból 5 - Mr. Water), illetve a csapat 80%-a fogta magát, otthagyta a Stormregiont és elment a Mythis-be. A Myhtis berkein belül pedig az ottani csapat nekiállt a Joint Task Force fejlesztésének, amely feltűnően hasonlított a Panzers motorjára...
Nagyon úgy nézett ki tehát, hogy az ex-stormos Mythis tagok „magukkal vitték” a Panzers technológiáját (fejlesztési kitek, toolok stb.) (Én inkább úgy fogalmaznék, hogy maguk mögött felejtették. Ugyanis az az ő érdemük volt(!), ha azt tették volna, mint a felperes, sz@rtak volna bele az egészbe, akkor a cég 2003-ban bezár. Egy hibát vétettek, hogy amikor válásra került a sor, nem rendezték a jogi dolgokat, pedig joguk lett volna hozzá, tanúk lettek volna, én is - Mr Water), vagy inkább kevésbé elegáns kifejezéssel élve „lenyúlták” lta(Hogy ki nyúlta le, azt az Idő megmutatta, bebizonyította. A Stormregion van, a "Stormregion" több évnyi vajúdás után megszűnt. Nem csak hogy nem tudtak elszakadni az áluk sokra tartott, de ismeretlen Gepard engine-től, de nem tudtak hozzászólni az engine-hez, lásd pl. CPCW swine-os útkeresője - Mr. Water), és ebből készült a JTF. Ráadásul a terméket több helyen is úgy reklámozták, hogy a Panzers fejlesztőinek új játéka. (És ezzel mi a baj ? Van olyan sérült, torz énképű gerinctelen alak, akit az igazság zavar ? - Mr. Water)
Ez természetesen igencsak frusztrálta a Storm vezetőségét, ezért úgy döntöttek, hogy jogi útra terelik az ügyet. (Már az ügy előtt ráküldték a BSA-t a Mithisre... - Mr. Water) A vádak be is bizonyosodtak, sőt, a szóbeszéd szerint annak a szoftvernek a forráskódjában, amelyet a rendőrség lefoglalt, olyan leírások is szerepeltek, hogy „Copyright by Stormregion”. (Az már akkor benne volt tudtommal, mikor még nem is ismertük a felperest. - Mr. Water) Elkezdtek folyni a tárgyalások a JTF-et kiadó HD Interactive-val, hogy valahogy próbálják rendezni az ügyet. Bár a Stormregion azt is megtehette volna, hogy leállíttatja a JTF fejlesztését, végülis arra a megegyezésre jutottak, hogy némi licencdíj fejében a Mithis befejezheti a játékot.

A második fázis

No de térjünk vissza a Stormregion saját történetére, amely annál is izgalmasabb, mert a cég hirtelen igencsak furcsa helyzetben találta magát. (Nem volt semmi furcsa abban, hogy évekig nem csináltak semmit, csak újra meg újra a mi játékunkat adták ki és a piac erre nem volt vevő - Mr. Water) A Panzers Phase 1 (tehát maga az első Panzers) hatalmas siker volt, a kiadó alig várta a folytatást, amelyre meg is volt a szerződés. Egyetlenegy dolog hibádzott: az emberanyag, ismét szerencséje volt. Egyrészt maradtak tehetséges időszakban vált zűrössé a másik magyar játékfejlesztő cég, a Digital Reality helyzete is, ahonnan sokan átjöttek, Persze az igazi vonzerőt a meglévő szerződés jelentette. így nem volt gond a határidők betartásával. Igy készülgetett a CDV kiadó hosszabbította meg, ennek köszönhetően egy új kampányt is beleraktak a játékba a stormosok. (Ha kérhetem, amikor a 2004 május utáni időszakról írsz, akkor a "storm"ot tedd idézőjelbe. - Mr. Water)
A fejlesztők különösen büszkék arra, hogy a vadonatúj emberekből összeverbuválódott csapat is egy olyan játékot adott ki a kezei közül, amely nemzetközi szinten ugyanolyan eredményeket, kritikákat ért el, mint az eredeti Panzers. A Stormregion lendülete tehát nem tört meg…

Sokan vagyunk és elegen

A Storm végül nem kevesebb, mint 120 főre duzzadt és gőzerővel folyt a Rush for Berlin fejlesztése. Az eredeti koncepció szerint az egyetlen „nyersanyag” a játékban az idő volt, tehát ezzel kellett megküzdenie a játékosnak (a legvégén ez az ötlet némileg átalakult). A készítők igyekeztek eltávolodni a Panzers-világtól, de ez leginkább a dizájnban jelentkezett, amely sokkal színesebb, élénkebb látványt nyújtott, mint elődei. (Színesebb ? Élénkebb ? Igen, így is lehet fogalmazni. - Mr. Water) A Rush for Berlin végül közepes sikereket ért el. (Közepes ? A fejlesztők nem ezt mondták, hanem azt, amikor a szupportról volt szó, hogy:"Minek, úgyse játszik vele senki.")
Forrás:

 



Mindig is az motoszkált a fejemben, hogy a magyar játékokra mennyire jellemző ez a rendkívül erős kötődés a második világháborús stratégiákhoz, így felmerült bennem, hogy nem volt-e már akkor is kifulladóban a téma. Ezen vonal mentén kérdeztem a korábbi fejlesztőket, hogy nem gondoltak-e rá már akkoriban, hogy esetleg műfajt kellene váltani. Szerintük az újságírók egyre jobban unták már a témát és ennek hangot is adtak a sajtóban világszerte.
Mindennek ellenére ezek a játékok eladhatóak voltak, tehát közönségsikert értek el és nyereséget hoztak. Másrészt mind a kiadók, mind a játékosok már tapasztalták, hogy a Stormregion ebben profi, és azt várták, a suszter maradjon a kaptafánál.

Nem várta senki, ez kizárólag az ő döntésük volt. Ők csapták be a kiadókat a Panzers Phase One eladásaira hivatkozva. Ugye nem gondolod, hogy a 10tacle és az EA kereste meg őket, hogy:"Figyeljetek má, kéne nekünk egy hidegháborús sz@r rts, retro legyen, 4-5 évvel legyen elmaradva grafikailag, szeretnénk már csődbe menni.", he ?

Konzolvilág és hidegháború

A változás szele végül megcsapta a stúdiót is, és ezt mi sem mutatja jobban, mint Panzers: Cold War, amely ugyan sok tekintetben emlékeztetett az elődökre, de mégsem a második világháborút dolgozta fel, hanem a közvetlenül utána tartó hidegháborús időszakot.
A fejlesztők tényleg igyekeztek modernebb hadviselést és modernebb egységeket rakni a játékba (még olyanokat is, amelyek akkor még csak prototípusként léteztek), de őszintén szólva amikor egy évvel ezelőtt megláttam a Cold Wart – azon kívül, hogy a játék a Gepard motornak köszönhetően döbbenetesen szép volt – túlzott különbséget nem észleltem a korábbi részekhez képest.

Azért nem észleltél, mert nem volt mit. Látod ? Ezzel is engem igazolsz, és magadat hazudtolod meg. Képzeld, más sem észlelt semmit, ezért fulladt be a pcgurus panzersfan oldal.

»Miközben a felvásárlás másoknak biztonságot hozott, addig a Stormregionnak csak a vesztét...«
Ha a 10Tacle nem vásárolja fel, akkor már 2007 nyarán csődbe ment volna a cég, így nyertek több, mint fél évet. A "Stormregion" KFT vezetősége 2007 tavaszán kilincselte végig a szakmát, de nagy ívben és magasról... hát elkerülték őket. Volt olyan alkalmazott aki a blogján számolt be a történésekről, volt aki a pc-s játékpiacot hibáztatta. Egyik alkalmazottjuk pedig imigyen fakadt ki:"a kovetkezo varazsszavakon gondolkozz el: Haldoklo PC-s piac, Konzolra atallas, Országos gazdasági "mélypont", mely egy befektetőnek nem túl vonzó ...)"
Nem, nem a gazdasági mélypont nem volt vonzó a befektetőnek, hanem a "Stormregion" KFT senkinek. Nem véletlen, hogy a CP:CW kiadója vásárolta fel a céget, ahogy az sem véletlen, hogy a tőzsdén a felvásárlás után kezdett el zuhanni a 10tacle részvényeinek árfolyama olyan mértékben, ahogy előtte nem volt rá példa...

A Cold War mellett ugyanakkor két másik játékprojekt is készülgetett. Az egyik egy Xbox 360-ra és PS3-ra készült külső nézetes akció-szerepjáték volt, a 7th Age, amely Unreal motort használt volna és a háttérvilágot a M.A.G.U.S. magyar szerepjáték szolgáltatta volna. Nagyobb kaliberű magyar konzoljáték mindez idáig ritkán készült, ami nem véletlen, hiszen sokkal komplexebb és költségesebb egy ilyen fejlesztés, nehezebb szerződést szerezni és drága a Microsoft, illetve a Sony fejlesztői kit. Sajnos a Stormregion előbb bukott meg, minthogy ez a játék elkészülhetett volna. A másik project egy Sony PSPre készült körökre osztott, óriási lépegető robotos játék, a Mythran Wars volt, amely viszont a Deep Silver kiadásában fog hamarosan napvilágot látni. (Hamarosan ? - Mr. Water) A Mythran Wars érdekessége, hogy az átvezető animációkat „Geek”, egy magyar képregénygrafikus, magyar modell lányok közreműködésével készítette. „Geek” azóta a Cryteknél dolgozik designerként: ő tehát egyike azon keveseknek, akiknek sikerült megtalálni a helyüket más játékcégeknél, viszont a Stormregion többi munkatársára sajnos ez nem volt jellemző… (Milyen szerencse ez a szakmának - Mr. Water)

Új tulajdonos a láthatáron

Még a bukás előtt, a Panzer sikereit követően kezdett érdeklődni a Storm iránt a 10tacle nevű német cég (Ezt mondta Weibel, csak akkor azt nem értem, hogy miért kilincselték a szakmát 2007 tavaszán... - Dr. Water), méghozzá igen konkrét célokkal: fel akarták vásárolni a magyar fejlesztőcéget. Megkezdődtek a tárgyalások és a tranzakció meg is történt. A magyar cég vezetősége egyértelmű sikernek könyvelte el az üzletet és a munkatársak is úgy érezték: így
legalább hosszabb távra biztosítva lesz a cég jövője.
A 10tacle égisze alatt aztán gőzerővel folytatódtak a különböző projektek. A 7th Age-nek elkészültek a concept artjai, és szépen haladt a Cold War is. A 10tacle üzleti modellje azonban igen sajátos volt. Nem saját tőkéből, hanem pénzügyi befektetőktől gyűjtötte be a játékok finanszírozására szánt pénzt. (A részvénytársaságnak, igen, eltaláltad, pont ez a lényege. - Mr. Water) Csak ha már elkészült az adott játék, akkor ment oda a nagyobb kiadókhoz, hogy eladja nekik a terméket. Természetesen ezen neki is szép haszonkulcsa volt, még azután is, hogy a befektetőknek visszafizette a pénzüket.
A Panzers: Cold War esetében az Electronic Arts lett volna a szóban forgó nagy kiadó (tudtommal ő csak az európai kiadásért felelt volna - Mr. Water), és igen előrehaladottak voltak már a tárgyalások. A lipcsei Games Conventionön még be is mutatták az EA standján az
akkori verziót. Még az is szóba került, hogy a 7th Age-et is az EA dobja majd piacra. Sajnos azonban az események egy egészen más fordulatot vettek…

A „polip” süllyedni kezd…

A 10tacle ugyanis hamarosan komoly pénzügyi bajba került és ennek meg is mutatkoztak a jelei: részvényei ingadozni kezdtek, és több szerződéses partnerük késve, vagy egyáltalán nem kapta meg a járandóságát. Ezen jelek azonban csak „baljós árnyak” voltak, a Stormregion munkatársai ugyanis továbbra is megkapták a fizetésüket – legalábbis egy ideig. Először a 2008. februári fizetés csúszott két hetet, azonban azt még átutalták a magyar fejlesztőknek, akik kissé már kezdtek ugyan aggódni – hiszen ilyen még nem fordult elő – de azért még bizakodtak… Nem sokkal ezután, a 10tacle kétfős delegációja megérkezett a Stormregion főhadiszállására és elmagyarázták, hogy a 10tacle üzleti koncepciója egy német törvényen alapult, amely kedvezett az ilyen típusú befektetéseknek. (Hasonló módon finanszírozta Uwe Boll is éveken keresztül
bűn rossz filmjeit.) A gond csak az, hogy a törvény megváltozott, így már sokkal nehezebben tudnak majd új befektetőket találni. Ráadásul egyre komolyabbá váltak a pénzügyi problémák is. Ennek ellenére így búcsúztak a találkozó végén: „ne parázzatok srácok, ezek a problémák megoldódnak!”.

Szomorú április (Már akinek. - Mr. Water)

A biztatás ellenére a „problémák” olyannyira „nem oldódtak meg”, hogy végül áprilisban a 10tacle nem küldött több fizetést. (Bölcs döntés volt. - Mr. Water) Az emberek először csak vártak és vártak, aztán a türelmetlenebb fejlesztők gyorsan leléptek, hogy másik állás után nézzenek. Akik maradtak, azok be-bejártak dolgozni (Mit csinálni ? - Mr. Water) egy ideig, de igazából senki sem tudta, hogy mi a valós helyzet. Végül nyáron történt meg a „game over”: bezárták az irodát, már dolgozni sem lehetett bejárni és ezzel rengetegen kerültek az utcára. Megoldás lehetett volna, és a még meglévő alkalmazottak között sokan bíztak abban, hogy esetleg a 10tacle eladja a Stormregiont egy másik cégnek. Érdekes módon, amikor valaki megkereste őket ezzel kapcsolatban, a 10tacle vezetőségének mindössze ennyi volt a válasza a vásárlási ajánlatra: „Stormregion is not for sale.” Hogy vajon miért ragaszkodtak ahhoz, hogy a süllyedő hajóval magukkal rántsák a Stormregiont, azt már valószínűleg sohasem tudjuk meg (Van egy sejtésem. Én legalábbis azt tenném a helyükben. - Mr. Water), de ezzel a lépéssel a túlélés utolsó esélyét is elvették a srácoktól…(A srácok is elvették a túlélés esélyét a 10tacle-tól, hogy ilyen köhöm-köhöm "játékot" kókányoltak milestonecsúszással. - Mr. Water)

Epilógus

A szomorú történet végül a Panzers: Cold War sorsát illetően happy enddel zárul. A régebbi projektvezetőt 2008 nyarán megkereste az a befektető cég, amelyik korábban finanszírozta a Cold War fejlesztését. (Finanszírozta ? He ? Véletlenül nem a 10tacle volt az ? Hiszen ők nem utaltak... - Mr. Water) Mivel ők a jogtulajdonosai a játéknak és ragaszkodtak a megjelenéséhez, ezért megbíztak egy hatfős magyar csapatot a régi Panzers teamből, hogy fejezzék be a hátralévő munkát. Meg is alakult az InnoGlow nevű kis cég, amely az utolsó simításokat végzi el a Cold Waron. (Mese-mese-meskete - Mr. Water)
A játék végül is az Atari kiadásában fog megjelenni a közeljövőben, idehaza a CD Projekt szállítja majd az utolsó Stormregion játékot a tankos programok szerelmeseinek.

Hozászolások:

 

  1. Üdv!

    Elképedek ezen a szűklátókörűségen, amit sokfelől hallok a "magyar játékipart" illetően. Ideje lenne már úgy viselkedni, hogy ne mondhassa már megint mindenki, hogy tipikus magyar mentalitás...

    Nem is ezért írok. Csak morzsás információkhoz jutottam arról, aminek csak most tudtam meg a nevét, a 7th Age. Kíváncsi lennék, hogy azzal mi újság?

  2. Jó kérdés.

    Ha azt nézem, hogy a 7th Age fejlesztői szélnek lettek eresztve, a "storm" részéről tudtommal két játék lett továbbvíve (CP:CW (Nyesi féle formáció), Mytran Wars (Tom féle formáció)), akkor is minimális az esélye, hogy az EA másokkal befejezi, hiszen az EA-t is elérte a válság. De ha tudsz valamit, ki vele. :-) Mi az, amit tudunk ? :-)

  3. Kedves Mr.Water.

    A commentekbe van sok igassag de azert 1-2 dolog nem okes:
    A 10T csodjehez a Stormregionnak semmilyen formaba nem volt koze.
    Belso informaciok is megerositettek hogy a befektetok egyre nagyobb szamba vonultak ki a 10T-bol es a maradek penzt gyorsan "eltapsoltak" a 10T vezetok.(ertesuleseim szerint 60Millio euro-rol volt szo).

    Sztem nem mokas azon viccelodni hogy "de jo hogy nem kaptak penzt a dolgozok etc".

    Legnagyobb problema a Storm vezetesebe volt ,mert eleve ugy indultak neki hogy eladjuk a ceget szep haszonnal a tobbi lenyegtelen.

    A Stormba is voltak jo "dolgozo" emberek akik azert nem ezt erdemeltek volna(3-4 Havi fizetesi tartozasdt etc).

  4. Kedves Super-amigo

    A befektetők a "storm" felvásárlása után kezdtek kivonulni a tőzsdéről, amit a cég vezetése kimagyarázott. Igy közvetve köze van hozzá. Forrás

    Lehet, hogy nem vicces, poénos, hogy nem kaptak pénzt a dolgozók, de ha rájuk gondolok repdesek az örömtől. Ők Gróf Széchenyi István rémálma, én pedig becsülöm, tisztelem és szeretem a Magyart. Persze elismerem, hogy bántó lehet annak is, akinek nincs köze ezekhez, tőlük elnézést kérek a faragatlanságomért.

    A 3-4 havi fizetéstartozás semmi azokhoz a tízmilliókhoz (vagy százmilliókhoz ? mert a PP1ből sokáig kihúzta a cég) képest amit mi veszítettünk el, amitől minket fosztottak meg. Már a nevünk, Stormregion, is bitorlás tárgya lett. Jogilag megszerezték, ha szakadásnál odafigyeltek volna a jogi jellegű dolgokra a vezetésből kiválók, akkor sokminden másképp lehetett volna. Ha értettek volna hozzá, ha gondoltak volna rá... a Clevers úgy tudott távozni, hogy a nevük a helyén maradt, rajtuk.

  5. A cikk forrása:http://csakegypohar.blogspot.hu/2009/03/pc-guru-kapter-van.html#comment-form
Qtracker leállása
Belépés/Log In
Idézet/Quote
Időjárás/Weather
Hőtérkép: Hőtérkép Felhőkép: Felhőkép Széltérkép: Széltérkép Forrás:Idokep.hu
Facebook
Statisztika/stats
Adataid:
IP
Szavazás/Vote
Értékeld honlapomat!
Összes válasz: 297
S.W.I.N.E. Klub
||Copyright InterCity©2012-2017||